avataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravatar
Oś Świata/Neurodydaktyka, czyli neurony w szkolnej ławce
03.04
2016

Pożegnanie

Wpisem tym chciałabym pożegnać się z blogowiskiem CEO. Pisałam tu od kilku lat dzieląc się z Wami moimi przemyśleniami na temat edukacji, ale jestem od jakiegoś czasu zaangażowana w tworzenie oddolnego ruchu Budząca się szkoła. Ponieważ idę nową drogą, postanowiłam przenieść mój blog na stronę Budzącej się szkoły. To moja nowa droga i nowe wyzwanie. http://www.budzacasieszkola.pl/blogosfera/ czytaj więcej...
16.02
2016

Spotkania Budzącej się szkoły w Warszawie i Łodzi

Budzik   Wszystkich zainteresowanych inicjatywą Budząca się szkoła zapraszamy na spotkania w Warszawie i Łodzi     Warszawa  10.03.2016  MSCDN, ul. Świętojerska 9 godz. 15.00 – 17.30   Łódź  16.03.2016 w Łodzi SP nr 81, ul. E. Plater 28/32 godz. 15.00 – 17.30 czytaj więcej...
14.02
2016

Siła edukacji pozaformalnej

Dziś użyczam miejsca na moim blogu Małgorzacie Chojeckiej, koordynatorce Internetowego Uniwersytetu Mądrego Wychowania Fundacji „ABCXXI – Cała Polska czyta dzieciom”. Jeden rzut oka na listę korzyści znajdującą się poniżej może wywołać wrażenie, że edukacja pozaformalna to cudowne narzędzie -  podnosi motywację, zmienia postawy, buduje wiedzę i umiejętności, jest skuteczna. To wszystko prawda. Ma tylko jeden mały haczyk czytaj więcej...
26.01
2016

Jak przystąpić do ruchu Budzących się szkół?

 „Idę do szkoły?” czy „Idę do mojej szkoły?” Szkoła, czy moja / nasza szkoła? Sposób, w jaki myślimy o szkole jest niezmiernie ważny i oddaje nasz stosunek do miejsca, w którym spędzamy dużą część naszego życia. Jako Budząca się szkoła chcielibyśmy zachęcić wszystkich, by poczuli się gospodarzami swoich szkół i mieli odwagę zmieniać je tak, by lepiej służyły szkolnej społeczności. Reformy systemu edukacji zawsze miały charakter odgórny. My zachęcamy do oddolnego zmieniania szkół. Jeśli chcecie, by Wasza szkoła funkcjonowała tak, jak sobie tego życzycie, weźcie sprawy w swoje ręce! czytaj więcej...
26.01
2016

Obywatele dla Edukacji – apel

http://citizengo.org/pl/32478-my?tc=fb&tcid=19236382 To początek apelu: "My, Obywatele dla Edukacji, apelujemy do wszystkich partii politycznych, parlamentarnych i pozaparlamentarnych, o zgodne współdziałanie w dziedzinie oświaty. czytaj więcej...
29.12
2015

Wykład Joachima Bauera

Bez dobrych relacji nie ma efektywnej nauki. Komu żal czasu na budowanie relacji, bo skupia się na realizacji programu, ten nie rozumie natury procesu uczenia się i nigdy nie będzie efektywnym nauczycielem, twierdzi lekarz i neurobiolog Joachim Bauer. czytaj więcej...
04.12
2015

Potrzebna nam jest neurobiologia szkoły

To zdanie pochodzi z wydanej ostatnio w Polsce książki Joachima Bauera „Co z tą szkołą?” i mogłoby być mottem dwóch konferencji, które odbędą się w przyszłym tygodniu w Gdańsku i Warszawie. czytaj więcej...
28.11
2015

Dziecko jako pojemnik na frustracje dorosłych

Wiele razy pisałam tutaj o wspaniałych nauczycielach. Spotykam ich ostatnio bardzo często i podziwiam szczerze za to, co robią dla swoich uczniów. Ale w naszych szkołach pracują też osoby, które nie powinny mieć kontaktu z dziećmi i młodzieżą. Nie wszyscy nadają się do pracy w szkole. Mam wrażenie, że to temat tabu. czytaj więcej...
26.11
2015

Budząca się szkoła – relacja z Berlina

Z zespołem Budzącej się szkoły spędziliśmy trzy dni w Evangelische Schule Berlin Zentrum, której dyrektorką jest Margret Rasfeld. Szkoła na pierwszy rzut oka wygląda jak przeciętna niemiecka szkoła, za to w środku wszystko wygląda zupełnie inaczej. Trudno w szczegółach opisać wrażenia zebrane w ciągu trzech dni, dlatego wybiorę to, co mnie osobiście najbardziej poruszyło. czytaj więcej...
29.10
2015

Kreatywne szkoły

Kreatywne szkoły. Oddolna rewolucja, która zmienia edukację Ken Robinon & Lou Aronica   Niedawno nakładem wydawnictwa Element ukazała się nowa książka Kena Robinsona „Kreatywne szkoły” (Kraków 2015). Moim zdaniem to kolejna ważna pozycja, która wskazuje kierunek zmian w edukacji. czytaj więcej...