avataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravatar
Oś Świata/W świat z klasą – o edukacji globalnej w szkole
30.12
2013

Jakość w edukacji globalnej

Edukacja globalna to znacznie więcej niż wiedza o świecie. czytaj więcej...
21.06
2013

Światowy Dzień Uchodźcy

Obchodziliśmy właśnie (20 czerwca) Światowy Dzień Uchodźców. czytaj więcej...
08.06
2013

Na co położyć nacisk?

W przygotowywaniu ćwiczeń dotyczących tematów globalnych warto zwrócić szczególną uwagę na kilka czynników, które mają szczególne znaczenie dla skuteczności proponowanych zajęć. czytaj więcej...
01.06
2013

Edukacja globalna w szkole na kilka sposobów

Nauczyciele zainteresowani tematyką edukacji globalnej i chcący częściej poruszać w pracy z uczniami na temat globalnych współzależności mają ku temu szereg okazji nawet wtedy, kiedy podstawa programowa nie mówi o tym wprost. czytaj więcej...
20.05
2013

Niebezpieczeństwo pojedynczej historii

Pojedyncze historie słyszymy wszędzie, w szkole również. Podstawa programowa, naładowana wieloma treściami, zmusza do poruszania bardzo wielu tematów, często jednak nie pozwala na ich szczegółowe omówienie z uczniami. czytaj więcej...
07.05
2013

z Bangladeszu

W stolicy Bangladeszu, Dhace,  24 kwietnia  runął budynek, w którym mieściły się sklepy i fabryki, szyjące ubrania na europejskie i amerykańskie rynki. W katastrofie zginęło ponad 600 osób i nie jest to jeszcze ostateczny bilans strat. czytaj więcej...
25.04
2013

Jaki wizerunek Afryki?

Jednym z istotnych wątków w dyskusjach na temat edukacji globalnej jest problem uproszczeń i stereotypów dotyczących różnych problemów globalnych, innych regionów i kultur. czytaj więcej...
17.04
2013

Paulo Freire

W ubiegłym tygodniu poznałem osobę z Brazylii, która zajmuje się edukacją w organizacji pozarządowej założonej przez Paulo Freire. Dlatego też dzisiaj kilka cytatów tego pedagoga. czytaj więcej...
06.04
2013

Kontrowersje w klasie cz. 2

W ostatnim tygodniu pisałem o tym, dlaczego warto podejmować z uczniami i uczennicami kontrowersyjne tematy. Zakończyłem sformułowaniem kilku warunków, które muszą być spełnione by mogło się udać. Dzisiaj chcę je rozwinąć. czytaj więcej...
30.03
2013

Kontrowersje w klasie

Młodzi ludzie codziennie stykają się z pytaniami, na które nie ma jednoznacznych odpowiedzi i problemami, dla których żadne rozwiązanie nie jest jednoznacznie dobre lub jednoznacznie złe. czytaj więcej...