Oś Świata/Moja oś świata

Czym jest (o czym może nie pomyśleliście) lub może być OK zeszyt ucznia?

19.02
2020

Kilka myśli o OK zeszycie

  • Myśląc o zeszycie ucznia sadzimy, że powinien przede wszystkim zawierać potrzebne uczniowi informacje. Jednak dobrze wykorzystany OK zeszyt może być czymś więcej –  „nagrywaniem myślenia”. Uczeń w OK zeszycie zapisuje to, czego się dowiedział, ale również zapisuje swoje przemyślenia i refleksje, czyli swoje myślenie.
  • OK zeszyt może służyć do śledzenia postępów Nauczycielowi jako źródło informacji  – jak przebiega nauka w klasie, uczniowi do oceny swoich własnych postępów. Może też być źródłem informacji dla rodziców, co się zmieniło przez czas nauki.
  • Zeszyt może służyć do świętowania sukcesu – ile się nauczyłam/em. Dzięki OK zeszytowi widać ile się nauczyliśmy, a to może być powód do
  • OK zeszyt nie musi być ani piękny, ani doskonały. Ma służyć uczniowi. Najlepiej, gdy całkowicie należy do ucznia.
  • OK zeszyt jako miejsce do zapisywania ważnych rzeczy. Nie warto zaśmiecać zeszytu rozwiązywaniem i wypełnianiem ćwiczeń. Do tego można mieć inny zeszyt lub luźne kartki. Zeszyt powinien zawierać to, co uczeń uzna, że mu się przyda. To jest miejsce, w którym można zebrać swoje myśli i zapisać je.
  • Sprawdzian z OK zeszytem. Jeśli podczas sprawdzianu uczeń może korzystać z OK zeszytu, to uczy się zapisywania rzeczy ważnych i w sposób skondensowany, tak aby można było szybko odszukać to, co jest potrzebne.

Inspiracja artykułem:

https://blog.stenhouse.com/how-to-use-your-patterns-of-power-student-notebook?utm_campaign=Stenhouse%20Connections&utm_source=hs_email&utm_medium=email&utm_content=82871590&_hsenc=p2ANqtz-9Szbgwj5xB_UhQOD6GIMbk4giJIHNfbzVznsDxscyqJEBZsSQRjZ8xwPg782prXvB9zuF5qLDvBBFXx22T3C7CLnc3Gg&_hsmi=82871590

 

Dodaj komentarz

avatar