avataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravatar
Oś Świata/Moja oś świata
21.01
2018

SOK. Hufiec inny – miejsce dla nauczycieli różnych przedmiotów na wymianę doświadczeń z SOKiem

Drodzy Sokowicze, hufiec inny zgłosiło się Was do SOKu już ponad 60 osób. Z podobną liczbą ochotników zaczynaliśmy w OK zeszycie w grudniu 2015 roku. Schemat przedstawia nasza Sokową strukturę:   Mamy kilka hufców przedmiotowych: edukacja wczesnoszkolna (21), język polski (9), języki obce (11), matematyka (9) i Wasz hufiec inny (8). Zastanawiam się, jak zorganizować naszą/waszą współpracę. FB nie jest dobrym miejscem na wspólną pracę, przekonaliśmy się o tym w OK zeszycie. Za to jest dobrym miejscem na dzielenie się doświadczeniem i na wzajemne inspiracje. Pozostaje nam Oś świata  (blogi edukacyjne Centrum Edukacji Obywatelskiej) https://osswiata.pl/sterna/ i kontakty mailowe. czytaj więcej...
21.01
2018

SOK. Hufiec matematyczny – miejsce dla matematyków dla wymiany doświadczeń z SOKiem

Drodzy Sokowicze, hufiec matematyczny zgłosiło się Was do SOKU już blisko 60 osób. Z podobną liczbą ochotników zaczynaliśmy w OK zeszycie w grudniu 2015 roku. Schemat przedstawia nasza Sokową strukturę: Mamy kilka hufców przedmiotowych: edukacja wczesnoszkolna (21), język polski (9), języki obce (11), Wasz hufiec - matematyka (9) i przedmioty inne (8). Zastanawiam się, jak zorganizować naszą/waszą współpracę. FB nie jest dobrym miejscem na wspólną pracę, przekonaliśmy się o tym w OK zeszycie. Za to jest dobrym miejscem na dzielenie się doświadczeniem i na wzajemne inspiracje. Pozostaje nam Oś świata  (blogi edukacyjne Centrum Edukacji Obywatelskiej) https://osswiata.pl/sterna/ i kontakty mailowe. czytaj więcej...
21.01
2018

SOK. Hufiec języków obcych – miejsce na wymianę doświadczeń z SOKu nauczycieli języków obcych

Drodzy Sokowicze, hufiec języków obcych zgłosiło się Was do SOKU już blisko 60 osób. Z podobną liczbą ochotników zaczynaliśmy w OK zeszycie w grudniu 2015 roku. Schemat przedstawia nasza Sokową strukturę: Mamy kilka hufców przedmiotowych: edukacja wczesnoszkolna (21), język polski (9),Wasz hufiec -  języki obce (11), matematyka (9) i przedmioty inne (8). Zastanawiam się, jak zorganizować naszą/waszą współpracę. FB nie jest dobrym miejscem na wspólną pracę, przekonaliśmy się o tym w OK zeszycie. Za to jest dobrym miejscem na dzielenie się doświadczeniem i na wzajemne inspiracje. Pozostaje nam Oś świata  (blogi edukacyjne Centrum Edukacji Obywatelskiej) https://osswiata.pl/sterna/ i kontakty mailowe. czytaj więcej...
21.01
2018

SOK, Hufiec języka polskiego – miejsce na wymianę doświadczeń w SOKu nauczycieli polonistów

Drodzy Sokowicze, hufiec języka polskiego zgłosiło się Was do SOKU już blisko 60 osób. Z podobną liczbą ochotników zaczynaliśmy w OK zeszycie w grudniu 2015 roku. Schemat przedstawia nasza Sokową strukturę: Mamy kilka hufców przedmiotowych: edukacja wczesnoszkolna (21), Wasz hufiec - język polski (9), języki obce (11), matematyka (9) i przedmioty inne (8). Zastanawiam się, jak zorganizować naszą/waszą współpracę. FB nie jest dobrym miejscem na wspólną pracę, przekonaliśmy się o tym w OK zeszycie. Za to jest dobrym miejscem na dzielenie się doświadczeniem i na wzajemne inspiracje. Pozostaje nam Oś świata  (blogi edukacyjne Centrum Edukacji Obywatelskiej) https://osswiata.pl/sterna/ i kontakty mailowe. czytaj więcej...
21.01
2018

SOK. Hufiec wczesnoszkolny – miejsce na dyskusję dla nauczycieli wczesnoszkolnych

Drodzy Sokowicze, hufiec wczesnoszkolny zgłosiło się Was do SOKU już blisko 60 osób. Z podobną liczbą ochotników zaczynaliśmy w OK zeszycie w grudniu 2015 roku. Schemat przedstawia nasza Sokową strukturę: Mamy kilka hufców przedmiotowych: Wasz hufiec - edukacja wczesnoszkolna (21), język polski (9), języki obce (11), matematyka (9) i przedmioty inne (8). Zastanawiam się, jak zorganizować naszą/waszą współpracę. FB nie jest dobrym miejscem na wspólną pracę, przekonaliśmy się o tym w OK zeszycie. Za to jest dobrym miejscem na dzielenie się doświadczeniem i na wzajemne inspiracje. Pozostaje nam Oś świata  (blogi edukacyjne Centrum Edukacji Obywatelskiej) https://osswiata.pl/sterna/ i kontakty mailowe. czytaj więcej...
17.01
2018

Widoczne uczenie się uczniów. Jak mamy rozpoznać, czy uczeń się uczy?

Jeśli zapytać nauczyciela, po czym on to poznaje, to większość powie: „robię klasówki i widzę wyniki!”. Ale klasówka to już za późno, już minął ten czas, gdy uczeń był w procesie uczenia się, klasówka to podsumowanie – czego i w jakim stopniu uczeń się nauczył. czytaj więcej...
15.01
2018

Badania na temat OK obserwacji

Przeczytałam krótki artykuł Sarah D. Sparksna temat badań nad rozwojem zawodowym nauczycieli opartym na obserwacji koleżeńskiej : http://blogs.edweek.org/edweek/inside-school-research/2018/01/feedback_for_teachers_may_boos.html Jest to bardzo intersujący temat, ponieważ w Polsce obserwacja koleżeńska także zaczyna być wykorzystywana. Do praktyki oceny pracy nauczycieli w wielu szkołach w USA wprowadzono obserwację lekcji i poobserwacyjną informację zwrotną dla nauczyciela. Nadal nie ma jednak badań, czy te praktyki wpływają na poprawę wyników nauczania. Badacze z American Institutes of Research i Institute of Education Sciences przebadali ponad 100 szkół podstawowych i gimnazjów w pięciu stanach. W badaniach wzięło udział 1000 nauczycieli matematyki i języka angielskiego. Badano, jaki wpływ na uczenie się uczniów ma rozwój zawodowy nauczycieli oparty o koleżeńskie obserwacje lekcji i poobserwacyjne przekazywanie informacji zwrotnej. czytaj więcej...
14.01
2018

SOK – organizacja

Pragnę podzielić się z Wami ustaleniami w sprawie SOKu. Zebrałam adresy 32 osób chętnych do wypróbowania metody - Sprawnościowy OK (SOK). Na końcu wpisu zamieściłam listę nazwisk z przedmiotami. Na samym dole mam 4 nazwiska, które nie przysłały adresu mailowego, ani przedmiotu. Bardzo bym Was prosiła o sprawdzenie, czy wszyscy chętni są na liście. Jeśli kogoś nie ma, a chce z nami być, to proszę o napisanie do mnie maila i podanie w nim wykładanego przedmiotu: danuta.sterna@ceo.org.pl Mamy 10 osób z edukacji wczesnoszkolnej, 5 z języka polskiego, 7 z języków obcych, 6 z matematyki i 3 z innych przedmiotów (po jednym z każdego rodzaju). Wszyscy są z poziomu szkoły podstawowej. Próbuję Was zorganizować. Ale gotowa jestem na Wasze propozycje. czytaj więcej...
11.01
2018
08.01
2018

SOK czyli Sprawnościowy OK

Dla tych nauczycieli, którzy nie lubią lub nie widzą sensu oceniania uczniów stopniami, mam propozycję - SOK czyli Sprawnościowy OK. Jeśli ktoś z Was się zachęci, to proszę podzielić się doświadczeniami z takiego sposobu oceniania. Można to zrobić poprzez komentarze na tym blogu lub robiąc wpis na FB lub pisząc bezpośrednio do mnie: danuta.sterna@ceo.org.pl. Bardzo jestem ciekawa, czy pomoże to w trudnym procesie oceniania. Jednocześnie zachęcam do zapoznania się z artykułem profesora Zawadowskiego:  https://adobeindd.com/view/publications/d82233a3-a16d-4b5b-a724-f26594825a9d/1/publication-web-resources/pdf/M_3_2017_DRUK.pdf Kilka osób na FB pisało, że podejmowało już podobne próby! czytaj więcej...