avataravataravataravataravataravataravataravataravataravatar
Oś Świata/OK zeszyt
01.03
2016

Rozdział 12. Jak tworzyć i wykorzystywać pomoce w edukacji wczesnoszkolnej?

Przedstawiamy rozdział Beaty Piotrowicz na temat pomocy nauczycielskich w edukacji wczesnoszkolnej. W naszej akcji OK zeszyt Beata przedstawiała wile własnych materiałów, które cieszyły się powodzeniem nie tylko wśród nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. czytaj więcej...
24.02
2016

Rozdział 11. Doniesienia

Nasze rozdziały są bogate w przykłady. Niestety nie nadążam za śledzeniem waszych wpisów. Obawiam się, że w końcu napiszemy kilka tomów książki. W końcu będzie trzeba dokonać wyboru części do druku. Nie będzie łatwo. Całość zostawimy w internecie, aby każdy dociekliwy mógł skorzystać, do każdego rozdziału dołączymy wasze komentarze. czytaj więcej...
21.02
2016

rozdział 10. Monitoring uczenia się z udziałem uczniów

Ok zeszytowcy, świetnie nam idzie! Od pomysłów aż furczy. Dziękuję Wam w imieniu uczących się uczniów i nauczycieli i programu SUS. Teraz proponuję – MONITORING. czytaj więcej...
19.02
2016

Rozdział 9. Przypadek pracy z OK zeszyt Marzenny Dąbrowskiej

W tym rozdziale zebrałam zapiski i zdjęcia, które przesłała do mnie Marzenna. Chętnie zamieściłabym refleksje innych. czytaj więcej...
14.02
2016

Rozdział ósmy: Okejki

Praca wre. Powstała nowa nazwa na OK zeszyt, wymyślona przez uczniów jednej ze szkół podstawowych – Okejki. Ewelina napisała Dziś, po przerwie feryjnej, założyliśmy okejki (5 klasa sp język polski ). Jest entuzjazm. Od jutra konkrety . Nazwa ma swoje „starsze siostry”. czytaj więcej...
08.02
2016

Rozdział 7. Ciekawe pomysły Praktyków

Uff. Udało mi się opanować zebrane notatki z lutego. Jestem już prawie na bieżąco!!! Ten rozdział jest kobylasty, ale za to „tłusty” w pomoce. Jeśli czegoś nie napisałam, to bardzo proszę w komentarzu dopisać.   czytaj więcej...
07.02
2016

Rozdział 6. Jak idzie? Ciekawe doniesienia z FB.

Próbuję szybko opisać wszystko, co się zdarzyło, a jest tego bardzo dużo. Chciałabym, abyśmy mogli być na bieżąco, ale to marzenie. Ten rozdział poświęcony jest początkom pracy z zeszytem. czytaj więcej...
02.02
2016

Rozdział 5. Plany OK zeszytowe Praktyków

Rozdział poświęcony w całości waszym planom związanym z OK zeszytem. czytaj więcej...
02.02
2016

Rozdział czwarty: O ocenianiu i jak zachęcać uczniów?

  Ten rozdział dokumentuje nasze refleksje na temat oceniania OK zeszytu i przedstawienia propozycji uczniom. Jeśli macie na ten temat coś do dodania, to bardzo proszę, np. jak ewaluowała Wasza myśl o ocenianiu, jak przyjęli propozycje uczniowie, czy teraz zrobilibyście to inaczej? czytaj więcej...
31.01
2016

Trzeci rozdział : Jak zaczęliśmy? Listy do uczestników

Ten rozdział poświęcony jest początkowi naszej pracy nad OK zeszytem. Są w nim tylko moje listy do Was. Jeśli chcielibyście sięgnąć pamięcią do (tylko niespełna dwa miesiące!!!! temu) tych początków i dodać swoje osobiste wspomnienia, np. czy spodobały się Wam wytyczne do planów, czy od razu byliście zdecydowani przyłączyć się do ruchu itp., to bardzo zapraszam do komentarzy. Nadrabiam zaległości, bo chciałabym już dojść do rozdziałów poświęconym Waszym działaniom.   czytaj więcej...