avataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravatar
Oś Świata/OK zeszyt
08.08
2016

Rozdział 22. Podsumowanie podsumowania (rozdział ostatni)

Pokusiłam się, aby zebrać nadesłane podsumowania w jeden dokument. Oczywiście nie jest to badanie naukowe. Po pierwsze tylko część z Was przesłała podsumowania, może przesłali tylko ci, którym zdecydowanie najlepiej szło? Po drugie każda Okejka zwróciła uwagę na to, co uważała za stosowne. Nie odpowiadaliście na konkretne pytania, każdy  mógł podsumować pracę z OK zeszytem, jak chciał. Nie są to na pewno badania ilościowe. Zliczanie,  ile razy została wspomniana dana korzyść z pracy z OK zeszytem, nie ma więc sensu. Można byłoby powiedzieć, że ma to podsumowanie coś z badań jakościowych, ale też z powodu przypadkowego doboru danych trudno cokolwiek uogólniać. Najbliżej jesteśmy w tym podsumowaniu podsumowania do tak zwanych badań etnograficznych. czytaj więcej...
07.08
2016

21. Podsumowanie

Na początku roku 2016 planowaliśmy podsumowania pracy z OK zeszytem, czyli ewaluację. Chcieliśmy się przekonać, czy praca z OK zeszytem spełniła nasze oczekiwania, czy pomogła uczniom się uczyć, a nam nauczycielom nauczać. Potrzebne nam to jest z dwóch powodów, po pierwsze chcemy razem z uczniami ocenić i docenić sukces, a po drugie chcemy wiedzieć, jak prowadzić OK zeszyt w przyszłości jeszcze lepiej, czyli co w nim zmienić, a co rozwinąć. czytaj więcej...
27.07
2016

Rozdział 20. Ostatnie wieści ze środka OK zeszytu

Już jest czerwiec, a za chwilę koniec roku szkolnego. W tym rozdziale zebrałam wieści z maja i trochę z czerwca, ale tylko te, które złapałam na Facebooku. Część jest z grupy ocenianieksztaltujace. Z tej grupy nie mam zgód na publikację nazwiska, więc tylko imiona. czytaj więcej...
11.06
2016

Rozdział 19. Praca wre, coraz ambitniejsze próby.

Zbliżamy się do końca roku i semestru pracy z OK zeszytem. Wiadomości z ostatnich miesięcy. Naprawdę trudno wybierać wiadomości. Wszystkie są ciekawe i inspirujące. Jak zawsze część znika w czeluściach Facebooka. Ten rozdział dokumentuje kwiecień. Spisywałam wpisy dość przypadkowo, tym razem przedstawię „złapane wpisy” od poszczególnych autorów. czytaj więcej...
29.04
2016

18. Rozdział – Monitoring

    21 lutego napisałam na Facebooku list do praktyków OK zeszytu: Ok zeszytowcy, świetnie nam idzie! Od pomysłów aż furczy. Dziękuję Wam w imieniu uczących się uczniów i nauczycieli i programu SUS. Teraz proponuję – MONITORING. czytaj więcej...
16.04
2016

Rozdział 17. Lekcja edukacji wczesnoszkolnej z OK-ejem.

  Scenariusz lekcji przygotowanej przez Teresę Bartosiewicz  czytaj więcej...
02.04
2016

Rozdział 16. Mapy rządzą

 Właśnie miałam dopisać kilka pomysłów do rozdziału 15, a tu posypało się tyle nowych, że trzeba je zamieścić w nowym rozdziale. czytaj więcej...
27.03
2016

Rozdział 15. Trzeci miesiąc OK zeszytu – inspirujemy się wzajemnie

W tym rozdziale zatrzymamy się nad samooceną uczniowską, refleksją nauczycieli nad OK zeszytem, wzajemna inspiracją, współpracą z rodzicami, a na koniec przytoczę kilka ciekawych pomysłów. czytaj więcej...
11.03
2016

Rozdział 14. Działamy

Nadal świetne pomysły. Jeśli coś się Wam przypomni to komentujcie. czytaj więcej...
02.03
2016

Rozdział 13. OK zeszyt uczy, jak uczyć

Zaobserwowałam kapitalne zjawisko. Wielu nauczycieli, którym ocenianie kształtującego spodobało się, ale nie mieli z różnych powodów śmiałości w jego wykorzystywaniu, dzięki OK zeszytowi zaczęło stosować OK w swoim nauczaniu. czytaj więcej...