avataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravataravatar
Oś Świata/Mój pierwszy rok z nową podstawą programową WOS
16.11
2013

na nowo z postanowieniem

Dawno, bardzo dawno mnie tu nie było, ale z nowym rokiem szkolnym - który już zbliża się do końca pierwszego półrocza - i po kilku emailach, które otrzymałam postanowiłam kolejny raz opowiadać o swojej pracy. czytaj więcej...
05.03
2013

Nauka w kraju i zagranicą. Planowanie i refleksja po lekcji

Dawno mnie tu nie byłam, ale to nie oznacza to, że przez ten czas nie realizowałam zagadnień z wos-u. Mam trzy lekcje do opisania. Postaram się to zrobić w ciągu najbliższych dni, tak aby jeszcze w tym tygodniu zaplanować nowe zajęcia na blog-u, a później opowiedzieć o ich realizacji. To zaczynamy. Na początek temat „Nauka w kraju i zagranicą”, który przede wszystkim opierał się na dwóch wymaganiach szczegółowych podstawy programowej z wos-u: czytaj więcej...
29.01
2013

Samoocena. Planowanie i refleksja po lekcji

Koniec pierwszego półrocza oznaczał podsumowanie pracy. Dlatego postanowiłam, że na zajęciach z wos-u poświęcimy jedną lekcję na uczniowską samoocenę. czytaj więcej...
16.01
2013

Kiedy młody człowiek złamie prawo. Planowanie i refleksja po lekcji

Och jak ja tu dawno nie byłam:), ale już nadrabiam zaległości. Mimo milczenia na blogu praca z moimi uczniami na wos-ie toczy się dalej. Nie mamy jeszcze ferii, ale pierwszy semestr już za nami. O czym będzie tym razem o młodych ludziach i prawie, czyli lekcja „Kiedy młody człowiek złamie prawo”. czytaj więcej...
31.12
2012

Ostatnia refleksja w 2012 roku, czyli informacje po sprawdzianie

Od września w pierwszych klasach technikum realizuję nową podstawę programową z wos-u, czyli nowa wiedza o społeczeństwie, w której przeważa prawo w różnym wydaniu i różnych odmianach. Korzystam z materiałów Centrum Edukacji Obywatelskiej „Mamy prawo”, na podstawie których napisałam program nauczania, ale przede wszystkim zajęcia opieram na ocenianiu kształtującym (OK). Kiedy we wrześniu rozpoczęłam pierwsze zajęcia wcale nie byłam taka przekonana, czy moje metody sprawdzą się, czy uczniowie je przyjmą, czy Przyjma OK-a. Ale, nie ukrywam lubię wyzwania, szczególnie stawiać je przed sobą:). czytaj więcej...
30.12
2012

Z wizytą w komisariacie. Planowanie i refleksja po lekcji

Koniec roku, a ja mam jeszcze do przekazania kilka informacji o swoich lekcjach z grudnia 2012 roku, właściwie o jednej lekcji i o wynikach powtórzenia, czyli o działaniu OK-a:). Na początek o lekcji, która z jednej strony miała dotyczyć wprowadzenia do samodzielnej pracy uczniów, a z drugiej ćwiczeń związanych z analizą przestępczości, a dokładnie odpowiedzią na pytania: czytaj więcej...
16.12
2012

Prokuratorzy, policjanci, strażnicy. Planowanie i refleksja po lekcji

W tym tygodniu rozpoczęłam nowy dział "Bezpieczeństwo", który w materiałach CEO „Mamy prawo” znalazł się pod nazwą „Żyć bezpiecznie”. Co w tych zajęciach było dla mnie ważne? czytaj więcej...
06.12
2012

Maraton Pisania Listów, czyli jak zrealizować wymaganie podstawy programowej nie tylko na lekcji

Jedno z wymagań podstawy programowej z wos-u dla IV etapu edukacyjnego zakres podstawowy to: 6. Ochrona praw i wolności. Uczeń: 4) przedstawia na przykładach działania podejmowane przez ludzi i organizacje pozarządowe broniące praw człowieka; w miarę swoich możliwości włącza się w wybrane działania (np. podpisuje apel, prowadzi zbiórkę darów); czytaj więcej...
01.12
2012

Po lekcji powtórzeniowej: „Młody obywatel w urzędzie; Prawo i sądy”

Lekcja powtórzeniowa w czterech odsłonach za mną. Postanowiłam napisać po ostatnich zajęciach. Zawsze kiedy wpisuję to zdanie stawiam sobie te same pytania: Jak było? Co mnie zaskoczyło? Co się udało? Co warto zmienić? I tym razem nowe pytanie: Czy warto przeprowadzać lekcje powtórzeniowe? czytaj więcej...
23.11
2012

Planowanie lekcji powtórzeniowej– Młody obywatel w urzędzie; Prawo i sądy

Jak utrwalać i powtarzać to co już za nami? Jak organizować pracę na tego typu zajęciach? W jakim celu są tego typu lekcje? Czy są potrzebne? Czy sprawdzamy, czy utrwalamy? Czy może co utrwalamy, a co sprawdzamy? czytaj więcej...