Oś Świata/Hufiec wczesnoszkolny
16.09
2018

Nowy rok z SOK-iem

Witajcie, zapewne sprawy organizacyjne już dobiegają końca. Zaczynamy zatem zastanawiać się, jak zachęcić, albo raczej, jak podtrzymać chęć - po wakacjach są jeszcze chęci i siły :) do nauki. SOK - daje nam taką możliwość. Zapraszam na kurs https://sus.ceo.org.pl/ok-zeszyt/ok-zeszyt-dla-zaawansowanych"> Jeśli macie już pomysł na ciekawe sprawności - podzielcie się z nami :)
08.04
2018

Sprawności ruchowe :)

Tak, to propozycja uczniów. Wybraliśmy sprawność: SKOCZEK - skoki na skakance (50, 100, 150) SPRINTER - bieg na 50 m STRZELEC - rzuty (tu będzie chodziło o grę w Niemca, w jednej rozgrywce należy zbić 10 osób, jeśli się odpadnie zaczynamy od nowa, hm...zobaczymy) KANGUR - skok w dal Pracujemy nad kryteriami. Relacja wkrótce :) Nie weszły pliki w pdf - wrzucę je na fb :)
08.04
2018

Sprawności matematyczne

Zdobywanie sprawności wywołuje niesamowite emocje, u Was też? Najczęściej słyszę od moich uczniów: "Mogę jeszcze jedną? Boje się! :) Teraz muszę zdać! Mogę spróbować!" Dodatkowo zrobiliśmy tablicę dla całej klasy - to ułatwienie też dla mnie :) 
04.03
2018

Sokować zaczynam i ja :)

Zaczynam małymi kroczkami wzorując się na pomocach Joli. Zeszyty założone w dwóch klasach : w pierwszej i trzeciej. Na początek zbieram propozycje uczniów o sprawnościach jakie chcą zdobywać. Potem ustalimy kryteria i wszystkie inne szczegóły. Myślę , że od 8 marca ruszymy i wszyscy będą zadowoleni :)
04.03
2018

Sokowe piątki :)

Nie ma to, jak w praktyce. Nie sądziłam, że uczniowie tak chętnie i z takim zapałem przystąpią do zdobywania sprawności. Aby uniknąć chaosu wprowadziliśmy sokowe piątki. W tym dniu, jeśli są gotowi, mogą zdobywać wybraną sprawność.  
26.02
2018

W mojej klasie wygląda SOK tak.

Każde dziecko otrzymało ode mnie kartę sprawności. Ale aby osiągnąć sprawność uczeń musi zdobyć ją trzy krotnie ( to propozycja dzieci), „ - Żeby było, co robić”. Na osiągnięcie sprawności nie ma ograniczenia czasowego. Każdy uczeń posiada dzienniczek z kryteriami. W dzienniczku wklejane są znaczki zdobytych sprawności. Zdaję sobie sprawę, że proponowane przeze mnie sprawności są ściśle związane z podstawą programową i umiejętnościami, które powinien opanować uczeń. Na razie nie wiem czy to dobrze czy źle? Jednak bardzo mi to pomaga organizacyjnie. Między mną a uczniami jest umowa, że w trakcie może się zdarzyć wyeliminowanie jakiegoś kryterium bądź dołożenie kryterium lub sprawności. Wszystkie sprawności wybrali uczniowie spośród zaproponowanych przeze mnie. Niektóre są długoterminowe inne można zdobyć w trakcie zajęć. Oto fragment kryteriów z dzienniczka uczniów. Kryteria do sprawności - klasa III Czytelnik I stopnia 1. Przeczytałem 10 książek. 2. Prowadzę zeszyt lektur. 3. Znam treść przeczytanych książek, czyli odpowiadam na pytania nauczyciela. 4. W zeszycie lektur zapisałem metryczkę książki. 5. Zilustrowałem przeczytaną książkę. 6. Przepisałem fragment z książki, ( co najmniej 3 zdania). Czytelnik – MISTRZ 7. Do 5 książek napisałem recenzję. 8. W zeszycie lektur nie popełniam błędów ortograficznych. Dopuszczalna ilość błędów – 3. 9. Piszę czytelnie 10. Zeszyt prowadzę estetycznie. Interpretator I stopnia 1. Czytam głośno. 2. Czytam wyraźnie. 3. Czytam wszystkie wyrazy. 4. Nie przekręcam wyrazów ( dopuszczalna liczba błędów – 3). 5. Zwracam uwagę na znaki interpunkcyjne. 6. Czytam w odpowiednim tempie. 7. Modeluję głosem. Interpretator – MISTRZ 8. Czytam nowy tekst bez wcześniejszego przygotowania. Literat I stopnia 1. Wymieniam i stosuję cechy charakteryzujące; • List, • Opis, • Opowiadanie, • Ogłoszenie, • Życzenia 2. Samodzielnie piszę: • List, • Opis, • Opowiadanie, • Ogłoszenie, • Życzenia Literat – MISTRZ 3. W moich wypowiedziach nie ma błędów: • ortograficznych, • językowych • interpunkcyjnych. Kaligraf I stopnia 1. Piszę w odpowiednich liniach. 2. Poprawnie łączę ze sobą litery w wyrazach. 3. Litery są kształtne, zbliżone do wzoru. 4. Unikam skreśleń i poprawek. 5. Wyraz błędnie napisany przekreślam i w odpowiednim miejscu zapisuję poprawny, Kaligraf – MISTRZ 6. Zawsze piszę czytelnie.
24.02
2018

SOK-ujemy

Witajcie, wiem ze zbieramy i opracowujemy sprawności. Jednak nie ma to jak w działaniu. Ruszyłam, bo chcę zobaczyć jak to działa. Już nasunęły mi się pewne uwagi. Dobrze, jakby do karty sprawności już je tam nanieść (wtedy uczeń wie, jakie są sprawności, samo powiedzenie, czy wywieszenie w klasie to mało). Można zatem opracować kartę z wypisanymi sprawnościami i rysuneczkiem, obok kwadracik na wklejenie np. Mateuszowego :) pucharu - jest super!  Jak myślicie? Przyszło mi to do głowy, jak już wydrukowałam swoje pierwsze pomysły.  Myślałam też o układance puzzlowej, ale co z uczniami którzy wybiorą niektóre sprawności, nie wszystkie? Nie ułożą układanki.... No nic, ruszyliśmy. W trakcie będziemy udoskonalać. Hm....podczas zajęć chętne osoby (te które miały zdobywać sprawność) miały znaleźć sobie wygodne miejsce, 5 min na wykonanie zadania. Dlaczego robiły to na podłodze? Nie wiem...ale wniosek z tego chyba taki, że potrzebowały chwilę skupienia :) Dzieciaki wiadomość o zdobywaniu sprawności przyjęły z ogromnym entuzjazmem i oczywiście chcą zdobywać po kilka sprawności jednego dnia....to wskazówka, żeby dokładniej przemyśleć założenia ogólne. Jolka osswiata.pl/…/mnożenie-i-dzielenie-10.pdf
21.02
2018

Hejka :)

Cześć, babeczki :) Spróbuję to ogarnąć , ale dopiero po feriach. Do zobaczenia !
20.02
2018

Witam hufiec i pozdrawiam serdecznie :)

Witam Dziewczyny :) Bardzo się cieszę, że znowu jestem z Wami. Życzę miłej współpracy <3          
18.02
2018

Witam cały hufiec :)

A jest dość liczny i super! Im nas więcej, tym więcej pomysłów. Niech stworzona dla nas tu przestrzeń będzie miejscem wymiany myśli, uwag, spostrzeżeń. Doświadczenie i to małe i duże - każde, jest cenne. Rozkręćmy nasze drużyny :)