avataravataravataravataravataravataravataravataravataravatar
Oś Świata/Hufiec polonistyczny
Zaloguj się

Pierwsza sprawność

28.02
2018

W mojej szkole zaczął się nowy semestr. Postanowiłam więc pójść “na całość” i wypróbować SOK. Dzięki dyskusjom z koleżankami-polonistkami naszego hufca ( dzięki Kasia i Agnieszka 🙂 ) stworzyłam pierwszą sprawność dla moich uczniów. Chcę ją zacząć pilotażowo od marca we wszystkich moich klasach, czyli w 5, 6 i 7. Mamy mało czasu, bo zaledwie 4 miesiące. Przez ten czas spróbujemy zmierzyć się z wyzwaniem.

Sprawność nazwałam “Złote Pióro” i krótko mówiąc – dotyczy ona kształcenia umiejętności tworzenia wypowiedzi pisemnych. Na co dzień nie zadaję moim uczniom do domu żadnych wypracowań, ale pomyślałam, że być może wielu z nich chciałoby bardziej zaangażować się w kształcenie swoich umiejętności pisania. Postanowiłam, że dam im możliwość zdobycia sprawności “Złote Pióro”. W ciągu 4 miesięcy napiszą przynajmniej 8 prac, które ja będę oceniać kształtująco. Oni, poprawiając wskazane przeze mnie usterki, popracują nad swoim talentem pisarskim.

W trakcie realizacji zadania będą zdobywać kolejne punkty, którymi będą fragmenty znaczka stworzonego przez Mateusza Łyska (trochę go sobie dopasowałam).

Poniżej zamieszczam instrukcję zdobywania sprawności, którą otrzymają już jutro moi uczniowie.

(Kryteria sukcesu są zamieszczone w tabeli, ale tutaj – na blogu – tabelka się rozsypała 🙁

Sprawność „ZŁOTE PIÓRO”

Drogi Uczniu, wiem, że wciąż chcesz się rozwijać. Pisanie to jedna z najważniejszych umiejętności, która z pewnością przyda Ci się w życiu.

W II semestrze proponuję Ci zdobycie sprawności „ZŁOTE PIÓRO”.

 

Oto kryteria sukcesu dla Ciebie:

 

W ciągu najbliższych 3 miesięcy Piszesz 6 prac literackich – dwie na miesiąc w dowolnych odstępach czasowych.
Zakładasz specjalną teczkę, którą podpisujesz i w której będziesz gromadzić prace.
Prace przekazujesz nauczycielowi do sprawdzenia w dowolnym momencie, jednak nie później niż ostatniego dnia każdego miesiąca.
Temat pracy wybierasz z listy zaproponowanej przez nauczyciela.
Prace piszesz na arkuszu papieru kancelaryjnego, pamiętasz                    o marginesach.
Praca zawiera minimum 200 słów.
Poprawiasz swoje prace zgodnie ze wskazówkami nauczyciela,  a poprawy umieszczasz w teczce.
Po każdym etapie realizacji zadania otrzymujesz fragment emblematu, który wklejasz na wewnętrzną stronę teczki z pracami.
Za zaliczony etap zadania uznaje się pracę, która nie wymaga kolejnych poprawek.

 

Jestem przekonana, że podejmiesz wyzwanie, aby podnieść swoje kompetencje polonistyczne. Wierzę w Twoje możliwości i gotowość do wysiłku. Trzymam kciuki i życzę Ci powodzenia!

Agnieszka Skowronek

Twoja nauczycielka języka polskiego

Podziel się ze znajomymi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *