avataravataravataravataravataravataravataravataravataravatar
Oś Świata/Hufiec polonistyczny
Zaloguj się
28.02
2018

Pierwsza sprawność

W mojej szkole zaczął się nowy semestr. Postanowiłam więc pójść "na całość" i wypróbować SOK. Dzięki dyskusjom z koleżankami-polonistkami naszego hufca ( dzięki Kasia i Agnieszka :) ) stworzyłam pierwszą sprawność dla moich uczniów. Chcę ją zacząć pilotażowo od marca we wszystkich moich klasach, czyli w 5, 6 i 7. Mamy mało czasu, bo zaledwie 4 miesiące. Przez ten czas spróbujemy zmierzyć się z wyzwaniem. Sprawność nazwałam "Złote Pióro" i krótko mówiąc - dotyczy ona kształcenia umiejętności tworzenia wypowiedzi pisemnych. Na co dzień nie zadaję moim uczniom do domu żadnych wypracowań, ale pomyślałam, że być może wielu z nich chciałoby bardziej zaangażować się w kształcenie swoich umiejętności pisania. Postanowiłam, że dam im możliwość zdobycia sprawności "Złote Pióro". W ciągu 4 miesięcy napiszą przynajmniej 8 prac, które ja będę oceniać kształtująco. Oni, poprawiając wskazane przeze mnie usterki, popracują nad swoim talentem pisarskim. W trakcie realizacji zadania będą zdobywać kolejne punkty, którymi będą fragmenty znaczka stworzonego przez Mateusza Łyska (trochę go sobie dopasowałam). Poniżej zamieszczam instrukcję zdobywania sprawności, którą otrzymają już jutro moi uczniowie. (Kryteria sukcesu są zamieszczone w tabeli, ale tutaj - na blogu - tabelka się rozsypała :( Sprawność „ZŁOTE PIÓRO” Drogi Uczniu, wiem, że wciąż chcesz się rozwijać. Pisanie to jedna z najważniejszych umiejętności, która z pewnością przyda Ci się w życiu. W II semestrze proponuję Ci zdobycie sprawności „ZŁOTE PIÓRO”.   Oto kryteria sukcesu dla Ciebie:   W ciągu najbliższych 3 miesięcy Piszesz 6 prac literackich – dwie na miesiąc w dowolnych odstępach czasowych. Zakładasz specjalną teczkę, którą podpisujesz i w której będziesz gromadzić prace. Prace przekazujesz nauczycielowi do sprawdzenia w dowolnym momencie, jednak nie później niż ostatniego dnia każdego miesiąca. Temat pracy wybierasz z listy zaproponowanej przez nauczyciela. Prace piszesz na arkuszu papieru kancelaryjnego, pamiętasz                    o marginesach. Praca zawiera minimum 200 słów. Poprawiasz swoje prace zgodnie ze wskazówkami nauczyciela,  a poprawy umieszczasz w teczce. Po każdym etapie realizacji zadania otrzymujesz fragment emblematu, który wklejasz na wewnętrzną stronę teczki z pracami. Za zaliczony etap zadania uznaje się pracę, która nie wymaga kolejnych poprawek.   Jestem przekonana, że podejmiesz wyzwanie, aby podnieść swoje kompetencje polonistyczne. Wierzę w Twoje możliwości i gotowość do wysiłku. Trzymam kciuki i życzę Ci powodzenia! Agnieszka Skowronek Twoja nauczycielka języka polskiego
24.02
2018

Witam

Dzień dobry. Dla mnie to debiut, czekam na instrukcje..
20.02
2018

Jak zacząć?

Obejrzałam dziś wszystkie rysunki - projekty sprawności autorstwa Danusi Sterny i Mateusza Łyska - jest moc! Na pewno każdy znajdzie coś dla siebie... Sądzę jednak, że w zależności od przedmiotu trzeba będzie "dopasować" jeszcze te rysuneczki pod konkretną sprawność. Ale jest już punkt wyjścia. U nas - polonistów - przeszła burza... burza pomysłów :) Mamy już całkiem sporo, ale zawsze jest problem: od czego zacząć. Nikt nie ma wątpliwości, że zacząć należy od wyznaczenia "reguł gry", czyli zasad, które będą wyznaczały prace uczniów nad poszczególnymi sprawnościami. Ustaliłyśmy więc, że należy koniecznie stworzyć kilka dokumentów, które będą to porządkować: ogólny regulamin pracy z SOKiem informacja dla uczniów i rodziców harmonogram działań "karta postępów sprawności" ("legitymacja Sokowicza"?) Konkretnymi kryteriami do poszczególnych sprawności zajmiemy się w następnych wpisach. Tak sobie właśnie pomyślałam, że w/w dokumentami można by się zająć właściwie na samym końcu, gdy "KONKRET" już będzie gotowy. Jak sądzicie? Czuwaj! Hufcowa Agnieszka S. :)
15.02
2018

Hufiec polonistyczny startuje z blogowaniem

Idea SOKu, którą powołała do życia Danuta Sterna, spotkała się z dużym oddźwiękiem ze strony nauczycieli nie tylko edukacji wczesnoszkolnej, ale i starszych dzieci. Wszyscy chcemy próbować nowych rzeczy, by doskonalić swój warsztat pracy, dawać uczniom szansę na rozwój w środowisku najbardziej odpowiadającym ich potrzebom i to na każdym etapie edukacyjnym. Myślę, że to jest piękne, odpowiedzialne i trudne zadanie, dlatego cieszę się, że mogę  współpracować z nauczycielami z całej Polski i wspólnie tworzyć najlepsze rozwiązania. W hufcu polonistycznym spotkałam się z kreatywnymi nauczycielkami, dzięki czemu praca w hufcu wre i już wkrótce będziemy mogły podzielić się na blogu pierwszymi jej efektami. Hufcowa A.M.